איש מכירות כיחידה עסקית
איש מכירות כמוהו כיחידה עסקית ( משמש כמרכז רווח לכל דבר ועניין ) מאחר והינו אמור להתנהל כיחידה עסקית וכמנהלה, הרי שהוא אמור לבנות תכנית עסקית ממוקדת וברורה לשנה קדימה.
כמו בעת שאנו נוהגים, אנו מכוונים את עצמינו ע”י ה—G.P.S..—כך גם כשאנו מתכננים את המסלול ואת הנקודה אליה הננו רוצים להגיע עלינו להכין תכנית מדויקת מדידה , עם נקודות עצירה למחשבה , באם אנו מתקדמים בכיוון הנכון .
G.P.S. לעסק שלנו
נקודה זו חשובה לכל איש מכירות קטן כגדול.
בנקודה זו מרוכזים כל המאווים של איש המכירות הכוללים:
הצלחה, מימוש עצמי,ותוצאה שבגינה מוכן לשלם מחיר.
השאלות הנשאלות
1. האם כל איש מכירות יודע מהי הנקודה הזו ?
2. האם הוא יודע כיצד מגיעים אליה?
3. האם יש לו תכנית מסודרת וברורה לפרטי פרטים, אותה הוא משנן מידי יום?
למרבה הצער לרוב אנשי המכירות אין תכנית מסודרת וברורה…
ועל כן מידי פעם בעת “…תקלה ..” כלשהי הם עוצרים
ושואלים את עצמם “..למה אני צריך את כל זה…” ( עדיף לי לעסוק בתחום בו אין צורך במחויבות כזו גדולה..)
כשלאיש המכירות הנקודה הזו ברורה הוא שואף אליה כל הזמן, מחפש יוזמות, ממוקד בזמן שעומד לרשותו ואיננו “..שורף ..” אותו על “…גזלני אנרגייה.
וכל כולו ממוקד בתוצאות לטווח קצר,בינוני וארוך.
כל פעולה שנעשית , אמורה להישאל “…האם היא מקדמת אותי או לא ..?
לכל איש מכירות שטח מקצוען יש ניסיון מאחוריו, עם יוזמה שהשקיע בה ועם לא מעט מחשבות, יצירתיות ורצון להביא לידי ביטוי את רצונותיו ואת עצמו..
איש מכירות מקצוען לומד עם השנים “.. מה עליו לעשות ומה לא לעשות בכדי להגיע לתוצאות אליהן הוא רוצה להגיע..”. אימון עסקי טוב יכול לעזור לאיש מכירות לחשוב טוב יותר במהלך תהליכי המכירה שהוא עובר.
כל התכניות הכרוכות ביוזמה יבואו לידי ביטוי אך ורק על ידי תכנית מסודרת.
לסיכום
ניהול זמן מדויק,שיווק ממוקד מטרה, מכירות יזומות, מיקוד בעיקר ולא בטפל “…עלות מול תועלת..”
ודגש על שרות לקוחות, כי “… הלקוחות משלמים לאיש המכירות את המשכורת..”
הדגשת הבידול ומה הסיבה שירצו לעשות איתו ( עם איש המכירות ),היא היא הסיבה העיקרית, מדוע ירצו לקנות ממנו ולא מהמתחרים, וככל שהיא ברורה יותר לאיש המכירות הוא מעביר אותה בקלות רבה לצד השני.
“…ההבדל בין איש מכירות מצליח לאחרים היא העשייה..” כי “…רק העשייה מביאה לתוצאות..”